8 października 2014

Jak fotografować zwierzęta?

8 października 2014

1. Bez błysku!
Lepiej uważać, gdy się robi zdjęcia zwierzętom z lampą błyskową, ponieważ możemy zepsuć ich wzrok. Na ogół nie lubią tego i tak właśnie można łatwo ich spłoszyć, czasem także flesh potrafi zniekształcić kolory zwierzaka. Krótko mówiąc: Staraj się nie używać lampy błyskowej.

2. Oczy - magiczne spojrzenie
Najlepsze zdjęcia zwierząt wychodzą, gdy patrzą się prosto w aparat i jeszcze ostrość jest skupiona na ich oczach. Możesz uchwycić niepowtarzalny, piękny moment. Jeżeli twój pupil jest żywiołowy, zrób mu zdjęcie, kiedy zaczyna zasypiać albo gdy jest zmęczony.

3. Akcja, pozowanie, zabawa
Bardzo fajne zdjęcia wychodzą, gdy zwierzę jest w ciągłym ruchu. Ma niepowtarzalny ryjek, niepowtarzalną pozę - po prostu zdjęcie spontaniczne. Jego pozy także zmieniają nastrój zdjęcia. Najlepsze takie zdjęcia wychodzą przy zabawie z piłką, frisbee itp.

4. Osobowość
Zwierzęta są różne, mają inne kształty, zachowania, ruchy i osobowość. Właściciel zwierzęcia (psa, kota zazwyczaj) ma pełny dostęp do profesjonalnego zdjęcia, ponieważ zna swojego pupila najbardziej i wie w jakim jego zachowaniu, ruchu wyjdzie najlepiej. Zadaj sobie pytanie: Co kochasz w swoim zwierzaku najbardziej? Jego złe oblicza, jego spojrzenie czy jego energię - fotografia pozwoli to uchwycić i zatrzymać na zawsze.



5 komentarzy:

  1. Świetny post i porady :)

    http://life-by-katiee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdjęcia perfekcyjne! Porady również,przydadzą się :))
    Pozdrawiam ciepło, i ponownie zapraszam do siebie
    http://jestemnatasza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Piekny bokeh na ostatnim zdjęciu ;)
    Bloga juz obserwuje! :)
    http://selectedcaptures.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz !
Każdy komentarz zachęca do dalszego pisania.
Odpowiadam, na uzasadnioną krytykę

Fotografia © 2014